Forside Fodbold Milliardregn i pitten: Her er de største sponsoraftaler i Formel...

Milliardregn i pitten: Her er de største sponsoraftaler i Formel 1-historien

Milliardregn i pitten: Her er de største sponsoraftaler i Formel 1-historien
Shutterstock

Formel 1 handler ikke kun om fart og ingeniørkunst – sporten er også en af verdens mest værdifulde reklameplatforme.

Med en voksende fanskare, global tilstedeværelse og næsten året-rundt eksponering tiltrækker F1 enorme sponsorinvesteringer.

For brands er det en chance for at blive forbundet med glamour, teknologi og prestige.

Fra luksusurmagere og energigiganter til bettingplatforme og teknologivirksomheder – her er de ti største sponsorer i Formel 1 lige nu, målt på deres årlige bidrag.

Lige nu læser andre

Formel 1 handler ikke kun om fart og ingeniørkunst – sporten er også en af verdens mest værdifulde reklameplatforme.

Med en voksende fanskare, global tilstedeværelse og næsten året-rundt eksponering tiltrækker F1 enorme sponsorinvesteringer.

For brands er det en chance for at blive forbundet med glamour, teknologi og prestige.

Fra luksusurmagere og energigiganter til bettingplatforme og teknologivirksomheder – her er de ti største sponsorer i Formel 1 lige nu, målt på deres årlige bidrag.

10. Bybit – £31,6 mio.

Kryptobørsen Bybit er en af Red Bull Racings nøglepartnere. Logoet pryder både biler og kørerudstyr, og engagementet afspejler Formel 1’s appel til et ungt og teknologibevidst publikum.

Læs også

9. DHL – £33,2 mio.

Som officiel logistikpartner håndterer DHL det enorme transportapparat, der holder Formel 1 kørende verden rundt. Brandet har været en fast del af sporten i over ti år og er desuden sponsor for priser som ”Fastest Pit Stop”.

8. Rolex – £35,6 mio.

Rolex har siden 2013 været F1’s officielle tidsmåler. Urene og logoet er synlige overalt på banerne og i tv-grafikken. Partnerskabet forbinder sportens præcision med urværkets tradition.

7. Heineken – £39,5 mio.

Heineken er global ølpartner for F1 og sponsor på flere Grand Prix-løb, bl.a. i Miami og Mexico. Kampagnen ”When You Drive, Never Drink” er en central del af samarbejdet, som kombinerer markedsføring med budskabet om ansvarlig nydelse.

6. Stake – £39,5 mio.

Betting- og kryptoplatformen Stake står bag navnesponsoratet af Stake F1 Team (tidligere Alfa Romeo). Med sine markante logoer har Stake sikret sig en af de mest opsigtsvækkende aftaler i nyere F1-historie.

5. Petronas – £55,3 mio.

Den malaysiske olie- og gasvirksomhed Petronas har i mere end et årti været tæt knyttet til Mercedes. Partnerskabet omfatter udvikling af brændstoffer og smøremidler og har været afgørende for holdets dominans i hybridæraen.

Læs også

4. Aramco – £59,3 mio.

Saudi-Arabiens Aramco er både global partner for Formel 1 og titelsponsor hos Aston Martin. Brandet er synligt på biler, kørertøj og baneskilte og markerer sportens voksende kommercielle fokus i Mellemøsten.

3. HP – £71,1 mio.

HP trådte ind i Formel 1 som Ferraris titelsponsor under Miami Grand Prix i 2024. Teamet bærer nu det officielle navn Scuderia Ferrari HP, hvilket markerer en stærk genkomst for HP i motorsportens absolutte topklasse.

2. Oracle – £71,1 mio.

Amerikanske Oracle er hovedsponsor og teknologipartner for Red Bull Racing. Virksomheden leverer cloud-baserede løsninger, der hjælper med at optimere alt fra strategi til bilens performance. Officielt hedder holdet nu Oracle Red Bull Racing.

1. LVMH – £86 mio.

Luksuskonglomeratet LVMH underskrev i 2025 en tiårig aftale med Formel 1 til en værdi af ca. £86 mio. årligt – den største i sportens historie. Aftalen dækker alt fra tidtagning med TAG Heuer til champagneseremonier med Moët & Chandon og trofædesign af Louis Vuitton. Det er det mest omfattende luksuspartnerskab, Formel 1 nogensinde har set.

Ads by MGDK