DBU indgår sit største partnerskab nogensinde

Af: Nicolai Busekist

|

13/05/2024 11:21

Fodbold
Foto: Stu Forster/Getty Images
Foto: Stu Forster/Getty Images
Det nye partnerskab mellem landets største dagligvarekoncern og DBU er det største nogensinde. Det vil have fokus på bedre trivsel og uddannelse på banen. Aftalen gælder på tværs af landshold, græsrødder og fodboldskoler for børn.

Mest læste i dag

DBU og landets største dagligvarekoncern, Salling Group, har indgået et historisk samarbejde, der har fokus på, at dansk fodbold skal sætte et endnu større aftryk i danskernes hverdag.

De to organisationer kommer sammen til at sætte fokus på diversitet, fællesskab, fysisk og psykisk sundhed og uddannelse i både fodboldens verden og i dagligvaremarkedet. Der er tale om en lang aftale, der kommer til at strække sig fra 2024 til 2029.

For første gang nogensinde er der tale om et partnerskab, der omfatter alle landshold fra U16 til A-landshold. Som et led i den nye aftale, bliver Salling Group også en del af Fodboldskolen, Pigeraketten og en række andre projekter. 

Hos Salling Group er administrerende direktør, Anders Hagh, rigtig glad for det nye partnerskab, der er blevet indgået med DBU.

"Som en af landets største arbejdspladser med butikker spredt over hele Danmark har vi en enorm berøringsflade, hvor over en million danskere hver dag lægger vejen forbi, og det giver os unikke muligheder for at påvirke og rykke på vigtige dagsordener gennem vores tilstedeværelse. Derfor er vi i Salling Group stolte over, at vi sammen med DBU har fundet fælles fodslag om et ambitiøst partnerskab, som sætter helt nye standarder for, hvordan vi sammen med DBU kan bidrage til at gøre hver dag bedre med et særligt fokus på vores fælles indsatsområder," siger Anders Hagh i en pressemeddelelse.

Adm. direktør i DBU, Erik Brøgger Rasmussen, er også glad for udsigten til et partnerskab, der ikke kun kommer til at gavne de danske landshold. Det kommer også til at føre til projekter, der udvikler dansk fodbold yderligere:

"Vi ønsker både at udvikle dansk fodbold med gode tilbud til vores 373.000 aktive medlemmer, de mere end 120.000 frivillige i klubberne, dommerne som er en vital del af fodboldfamilien, og også med stærkere landshold på alle niveauer," siger han.

"Med Salling Group som partner kan vi i samarbejde styrke indsatser og tiltag for centrale områder som diversitet, rekruttering og arbejdet for fysisk og mental trivsel, som er vigtige for alle i dansk fodbold. Vi glæder os til at skabe store resultater sammen med Salling Group."

Aftalen betyder, at Salling Group vil være synlige på Kvindelandsholdets træningstøj fra de kommende EM-kvalifikationskampe. Desuden kommer Salling Group også til at være synlige på Herrelandsholdets træningstøj fra januar 2026.

Hertil vil Salling Groups logo også være at finde på begge A-landsholds pressevægge, sociale medier og andre flader. Desuden er det også den første kommercielle partner nogensinde, der også kommer til at være på træningstøjet hos alle ungdomslandshold. Det sker fra efteråret 2024.