Fredag morgen har FC København afsløret, at de har indgået tre nye aftaler. Fælles for disse aftaler er, at de kommer til at sende en stor pose penge i retning af den danske klub.
Konkret har de indgået nye aftaler med Carlsberg, Unibet og Adidas. Alle tre virksomheder havde en aftale med FC København i forvejen. Det har de tilsyneladende været glade for, og derfor har de besluttet sig for at forlænge samarbejdet med den danske storklub.
Carlsberg har gennem flere år var hovedsponsor på klubtrøjen i FC København. Det er de ikke længere, men det ændrer ikke på, at de stadig samarbejder med klubben. Deres nye aftale med FC København løber indtil 2029.
Adidas og Unibet har også vist sig at være glade for deres samarbejde med FC København. Derfor har de sat en underskrift på nye aftaler, der løber til henholdsvis 2028 og 2027.
Og når sådanne aftaler bliver indgået, er det naturligvis ikke småpenge, der følger med. B.T. mener derimod at vide, at aftalerne har en samlet værdi på omkring 250 millioner kroner.
Den nye aftale med Carlsberg kommer til at omfatte et større udvalg af drikkevarer i Parken. Samtidig sikrer det også, at der bliver investeret i bedre infrastruktur, så øl kan komme rundt på stadion. Slutteligt indebærer aftalen også en ny FCK-øl.
Unibet er en af de største sponsorer i FC København, og derfor vil det fortsat være deres logo, der kommer til at pryde fronten af trøjerne i den danske klub.
Den nye aftale med Adidas sikrer, at FC København fremover er garanteret at få 'unikke spillertrøjer, som ingen andre klubber har'. Hvad det konkret indebærer, er naturligvis svært at sige.