Forside Fodbold Svimlende millionbeløb ruller ind: Så meget koster det at få...

Svimlende millionbeløb ruller ind: Så meget koster det at få sit logo på brystet i verdens bedste ligaer

Sunday,,June,29,,2025,-,Private,House,In,Manarap,Village,
Danesh Production / Shutterstock.com

Millioner af euro skifter hænder, når Europas største klubber sælger pladsen på brystet.

Trøjesponsorater er blevet en af de vigtigste indtægtskilder i moderne fodbold, og her er de 10 klubber, der tjener allerflest penge på netop dét i sæsonen 2024–2025

Lige nu læser andre

Millioner af euro skifter hænder, når Europas største klubber sælger pladsen på brystet.

Trøjesponsorater er blevet en af de vigtigste indtægtskilder i moderne fodbold, og her er de 10 klubber, der tjener allerflest penge på netop dét i sæsonen 2025–2026.

10. Atlético Madrid – 40 millioner euro (Riyadh Air)

Atlético indtager sidstepladsen i denne eksklusive top 10 med deres aftale med det saudiarabiske flyselskab Riyadh Air. Aftalen er dog markant og vidner om klubbens voksende internationale profil. Med økonomisk opbakning fra Mellemøsten bliver Atlético en vigtig aktør i La Ligas kommercielle landskab.

9. Tottenham – 45 millioner euro (AIA)

Spurs har holdt fast i deres samarbejde med det asiatiske forsikringsselskab AIA. Aftalen giver klubben et solidt økonomisk fundament, selvom det ikke helt matcher de største rivalers indtjening. London-klubben nyder stadig stor global appel, især i Asien.

8. Bayern München – 50 millioner euro (T-Mobile)

Den tyske gigant har i mange år samarbejdet med T-Mobile, og sponsoratet er stadig blandt de mest værdifulde i Bundesligaen. Aftalen sikrer stabilitet og signalerer styrken i Bayerns brand. Klubben er én af få uden for Premier League og La Liga i denne top 10.

7. Arsenal – 58,5 millioner euro (Fly Emirates)

Læs også

Emirates-navnet har prydet Arsenals trøjer i over et årti, og det fortsætter med at kaste store summer af sig. Sponsoratet placerer The Gunners blandt de bedst kommercielt præsterende klubber i England. En langvarig relation, der har styrket klubbens image globalt.

6. Liverpool – 58,5 millioner euro (Standard Chartered)

Liverpool har forlænget sit mangeårige samarbejde med Standard Chartered, hvilket bringer dem op i toppen af sponsorhierarkiet. Med en global fanbase og sportslig succes er trøjen fortsat ekstremt attraktiv for partnere. Klubben balancerer tradition og kommerciel styrke.

5. Manchester City – 65 millioner euro (Etihad Airways)

Citys samarbejde med Etihad Airways stammer fra Abu Dhabi og er en vigtig del af klubbens økonomiske motor. Sponsoratet har vokset i takt med klubbens dominans på banen. Citys globale position gør trøjen til én af de mest værdifulde i moderne fodbold.

4. Paris Saint-Germain – 68,5 millioner euro (Qatar Airways)

PSG har udnyttet sin tætte forbindelse til Qatar, og aftalen med Qatar Airways afspejler klubbens status som globalt brand. Det er én af de største sponsorater uden for Premier League. Kombinationen af superstjerner og kommercielle muskler gør PSG til en markedsføringsgigant.

3. Manchester United – 70 millioner euro (Snapdragon)

United har netop skrevet under med Snapdragon, som erstatter TeamViewer. Med det nye sponsorat vender klubben tilbage til toppen af indtjeningslisten. Aftalen understreger klubbens stærke tiltrækningskraft trods sportslige udsving.

2. FC Barcelona – 70 millioner euro (Spotify)

Læs også

Barcelona har fortsat sin kontroversielle, men indbringende aftale med Spotify. Sponsoratet rummer både trøje og stadionnavn, hvilket gør det til en af de mest omfattende i fodboldverdenen. Det er et klart signal om klubbens moderne, digitale satsning.

1. Real Madrid – 70 millioner euro (Fly Emirates)

Real Madrid topper listen igen med sin langvarige aftale med Fly Emirates. Det spanske storhold har formået at bevare en sponsorværdi helt i toppen af fodboldens kommercielle hierarki. Klubben kombinerer sportslig prestige med global appel som få andre.

Ads by MGDK