Günther Steiner blander sig i debatten.
Lige nu læser andre
Det spanske Grand Prix blev alt andet end en søndagstur for Max Verstappen.
Hollænderen, der jagter sin femte titel i træk, endte i stedet med at sabotere sine egne mesterskabsdrømme.
En sen safety car og en tvivlsom strategi fra Red Bull banede vejen for ballade, og Verstappen leverede resten selv.
Sådan skriver mediet F1 Oversteer.
Mens McLaren-duoen, Piastri og Norris, udnyttede chancen og drønede afsted på friske dæk, måtte Verstappen kæmpe med et sæt hårde, slidte dæk i de afgørende omgange.
Da han mistede grebet ud af sidste sving efter genstarten, smuttede Charles Leclerc forbi, og det hele gik op i røg.
Leclerc og Verstappen stødte sammen, og da George Russell så sit snit til at snige sig ind i første sving, blev Verstappen bedt om at afgive positionen efter at have taget en lille tur gennem rabatten.
Det blev begyndelsen på et bizart optrin, hvor Verstappen først lod Russell passere og derefter drejede ind i ham få sekunder senere.
Dommerne var alt andet end imponerede.
Resultatet blev en 10 sekunders straf og tre strafpoint på superlicensen. Ikke bare en dyr dag i pointregnskabet, men nu også én enkelt forseelse fra en løbskarantæne.
“Jeg mener, tre strafpoint, især når man har så mange i forvejen, når man har så mange strafpoint – det var ret strengt,” udtaler Günther Steiner.
Verstappen undskyldte over for teamet, men det ændrer ikke på, at han nu halser 49 point efter Piastri.
Samtidig blusser gnisten mellem Verstappen og Russell op igen, efter endnu et sammenstød er tilføjet til deres voksende konfliktmappe.