Hele cykelverden holdt vejret, da Jonas Vingegaard lå stille på asfalten efter sit grimme styrt på 4. etape af Baskerlandet Rundt.
Det stod senere klart, at den danske cykelstjerne havde punkteret en lunge og brækket flere knogler.
Heldigvis er Vingegaard sidenhen kommet tilbage på cyklen, og Tour de France-spekulationerne buldrer derfor afsted.
Såfremt den ydmyge Glyngøre-dreng deltager i den franske etapeløb med sit hold Visma - Lease a Bike, så vil der være én ting, der ikke er, som det plejer.
Det har nemlig set dagens lys, at danske Bygma træder ind som sponsor for Jonas Vingegaards hollandske cykelhold, Visma – Lease a Bike; og det er første gang, at et dansk firma vil være at finde på mandskabets tøj.
Det skriver B.T.
Ser store muligheder
Marketingdirektør fra Bygma, Lasse W. Svendsen, ser store muligheder i sponsoratet.
"Tour de France er en af de største sportsbegivenheder i hele verden. Derfor giver sponsoratet os en fantastisk mulighed for at udbrede kendskabet til Bygma som virksomhed, og hvad vi står for," udtaler han.
Sander Kruis, der er kommerciel direktør for Visma-Lease a Bike, deler entusiasmen og fortæller, at holdet længe har været på udkig efter en dansk sponsor:
"Vi har ledt efter danske partnere. Derfor er vi begejstrede for at byde Bygma velkommen som vores første danske partner, der støtter os i vores ambition om at vokse," siger Kruis.
Bygma har tidligere vist interesse for cykelsporten, blandt andet som sponsor ved den danske start af Tour de France i 2022.