Stopper DBU-samarbejde til sommer

Af: Marcus Dam

|

07/02/2025 19:57

Fodbold
Foto: Poetra.RH / Shutterstock.com
Siden 2019 har Gjensidige været hoved- og navnesponsor for kvindernes bedste fodboldrække.

Mest læste i dag

Men nu stopper forsikringsvirksomheden.

Når sæsonen 2025/26 i kvindernes bedste fodboldliga går i gang er det ikke længere med Gjensidige som hoved- og navnesponsor. Seks års samarbejde mellem DBU, og nu Kvindedivisionsforeningen, slutter til sommer. 

Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse Via Ritzau.

Det fortæller Iason H. Johannessen der er dansk landechef og direktør for Privat (DK) i Gjensidige. Han forklarer, at sponsoratet ud over at støtte op om udviklingen i dansk kvindefodbold har de seneste seks år bidraget til øget synlighed og kendskab til Gjensidige som brand.  

”Vi er glade og stolte over at have været en del af den udvikling som dansk kvindefodbold har gennemgået siden 2019. Vi holder stadigvæk af kvindefodbold og glæder os til at følge udviklingen fremover. Vi har forskellige forventninger til et fremtidigt samarbejde, og derfor vælger vi at gå hver til sit, når partnerskabet udløber til sommer.” 

De seneste års arbejde med Gjensidige Kvindeligaen har lært os meget om den værdi et sponsorat kan bidrage med.  

Forperson i Kvindedivisionsforeningens bestyrelse, Katja Moesgaard, sætter ord på samarbejdet: ”Gjensidige har været med til at løfte vores liga siden 2019, og vi har værdsat vores tætte partnerskab. Med indsatser som drømmelegatet har Gjensidige været med til at til at investere i unge pigers drømme, hvilket der skal lyde en stor tak for.” 

Vi takker for seks gode år og ønsker Kvindeligaen og Kvindedivisionsforeningen held og lykke med den videre udvikling af kvindefodbolden i Danmark til glæde for alle os, der elsker fodbold.