Charles Leclerc peger på særligt én ting.
Lige nu læser andre
Lewis Hamiltons første sæson i Ferrari har ikke udviklet sig, som mange havde håbet.
Den erfarne brite har haft vanskeligheder med at finde sig til rette i bilen, og resultaterne har været præget af manglende stabilitet og tekniske udfordringer.
Til gengæld har Charles Leclerc leveret mere konsistente præstationer og udtrykker fuld tillid til holdets evne til at balancere hensynet mellem to stærke profiler.
Det skriver mediet racingnews365.com.
Læs også
Leclerc ser det ikke som et problem, at han og Hamilton har forskellige kørestile.
Spekulationerne om, hvorvidt Ferrari vil tilpasse bilen for meget til Hamiltons præferencer, affærdiger han som overfladiske.
Ifølge Leclerc har teamet alle nødvendige værktøjer til at sikre, at begge kørere får en opsætning, der passer til deres individuelle behov.
Han lægger ikke skjul på, at målet er at udvikle den hurtigst mulige bil, og at begge kørere har samme ambition:
“Inden for teamet har vi alle værktøjerne til at tilpasse en bil til min kørestil eller til Lewis’,” sagde Leclerc for nylig til medierne, inden han fortsatte:
“Jeg vil bare have den hurtigste bil næste år, og det samme gælder for Lewis.”
Moderne teknologi giver fleksibilitet
Leclerc peger på den teknologiske udvikling som en afgørende faktor.
I modsætning til tidligere årtier, hvor bilens karakter ofte lå fast, har nutidens Formel 1-teams langt bedre muligheder for at justere og finjustere opsætningen.
Han fremhæver, at både ingeniørerne og kørerne arbejder ud fra et fælles mål og har adgang til avancerede data og simulatorværktøjer, som gør det muligt at optimere bilen til hver enkelt kører:
“Vi sætter bare den hurtigste bil på banen, og så har vi den frihed, vi har brug for,” udtalte han, inden han fortsatte:
“Det er ikke som for 10 eller 15 år siden. I dag har vi værktøjerne, og derfor er jeg ikke bekymret.”
Ifølge Leclerc ligger nøglen til succes i samarbejdet, ikke i ensretningen.
Hamiltons udfordringer i 2025 er derfor næppe udtryk for en strukturel skævvridning i teamets tilgang.