Det skyldes, at Red Bull har øget presset på Sergio Perez for at præstere efter endnu en skuffende weekend ved Storbritanniens Grand Prix. Perez har angiveligt en række klausuler i sin kontrakt, der tillader Red Bull at droppe ham i sommerpausen, hvis han ikke præsterer.
En af disse klausuler kræver, at Perez skal være inden for et bestemt antal placeringer af holdkammeraten Max Verstappen i kørernes mesterskab. Den anden lyder efter sigende på, at Perez skal være inden for 100 point af Verstappen, hvilket virker utrolig usandsynligt.
Martin Brundle talte på Sky Sports 'F1 Podcast' om Perez og hvorfor han stadig er hos Red Bull. Der var sidste sæson tegn på, at Perez måske ikke var en god nok kører til at hjælpe Red Bull med at nå deres mål.
Han oplevede et stort fald i sit niveau midt i sæsonen og sluttede kun som nummer 2 i kørernes mesterskab, fordi RB19 var så dominerende over resten af feltet. Nu hvor Red Bull ikke længere har den fordel, er Perez' problemer blevet forstærket, og hele verdens øjne er rettet mod ham.
Brundle forklarede, at han mener, der er to primære årsager til, at Red Bull ikke allerede har skilt sig af med den 34-årige.
Det inkluderer en særlig begivenhed, der er utrolig lukrativ for dem, men Red Bull kan muligvis ikke vente så længe med at drage fordel af det, givet hvor hurtigt holdene bag dem lukker hullet i konstruktørmesterskabet.
"Vi har set, at holdet har skilt sig af med Alex Albon, Pierre Gasly og andre. Jean-Eric Vergne og mange, mange andre unge kørere, trods de klarede sig bedre end det," sagde han ifølge F1 Oversteeer.
"Vi ved, at det er kommercielt attraktivt for dem. Vi ved, at han er en god støtte for Max (Verstappen, red.), og han er normalt hurtig nok til at gøre et godt stykke arbejde og komme med relevant information, men ikke hurtig nok til at genere Max særligt.
"Og det fungerer for dem, og de har vundet begge mesterskaber. Men pludselig har de nogle rivaler. De kan ikke vinde konstruktørernes titel komfortabelt uden Sergio (Perez, red.) i topform. Så grundreglerne har ændret sig i den henseende, og man undrer sig over, hvor længe de vil kunne klare dette."
"Selv med sponsorater, med Red Bulls kommercielle interesser i Nord- og Sydamerika, og at Mexicos Grand Prix endnu ikke afviklet, vil man virkelig ikke have Sergio Perez på holdet?"
"Så det er balancepunktet. Hvis han var B-kører og ingen af disse kommercielle interesser eller nationalitet betød noget, ville de have erstattet ham - lad os være ærlige."