Lando Norris leverede en imponerende omgang i Q3 og slog F1-titelrivalen Max Verstappen med 0,031 sekunder for at sikre sig sin fjerde pole-position i de seneste fem løb og den syvende i sin karriere.
Han blev dog også hjulpet godt på af et sent sammenstød fra Mercedes' George Russell, der afbrød de sidste forsøg. McLaren-køreren indrømmede dog, at han manglede tillid til sin bil inden Q3. Det krævede blot et par ord fra løbsingeniør Will Joseph, da Norris kørte ud på banen.
"Stol på bilen. Overbelast ikke kombinationen (samtidig sving og bremsning, red.). Omgangstiden skal nok komme," sagde han.
Norris erkendte, at det var 'en meget sjælden ting' for Joseph at komme med en sådan kommentar.
"Han ved, at jeg normalt ikke bryder mig om den slags," sagde Norris ifølge RacingNews365.
"Det var bare fordi, jeg efter Q2 sagde, at jeg overhovedet ikke følte mig sikker i bilen. Den hoppede rundt overalt, og jeg manglede selvtillid på det tidspunkt til at sætte en god omgang sammen."
"Jeg havde haft problemer i Sving 1 og Sving 12, men vi var tæt på, så det handlede bare om at få en god omgang i hus og være med. Så det gjorde jeg. Om det, jeg gjorde, var på grund af Wills kommentarer, ville jeg nok sige nej - ellers vil jeg booste hans ego for meget."
"Men jeg havde måske brug for det lidt, bare fordi jeg havde det svært med bilen, og vi har været lidt bagud denne weekend. Et lille skub skader aldrig nogle gange."
Den største udfordring for Norris og McLaren nu er, hvordan dækkene vil klare sig over de 56 omgange i selve løbet. Under det 19 omgange lange sprintløb mistede Norris 2.-pladsen til Ferraris Carlos Sainz på grund af nedslidte medium-dæk og en blokering i Sving 1 på sidste omgang.
Både Sainz og hans holdkammerat Charles Leclerc så særligt stærke ud på deres dæk, og med Ferrarein, der starter fra anden række, er de i en god position til at lægge pres på både Norris og Verstappen gennem hele løbet.
"En ret stor en. Jeg vil ikke gentage det igen (hvad der skete i sprintløbet, red.), så vi må se," sagde Norris, da han blev spurgt om hans bekymring for dæksituationen før løbet.
"Jeg tror ikke, det var så slemt, som det så ud. Jeg tror, at visse begivenheder førte til det. Vi har forbedret bilen en del. Vi var bestemt ikke tæt på pole-position (om fredagen, red.)."
"Vi er stadig lidt bagud, men vi er i en god position. Vores tempo i forhold til Max er lidt mere sammenligneligt. Jeg havde nok forventet, at Ferrari og Mercedes ville være lidt hurtigere. Måske fik de mere ud af bilen tidligere på weekenden, og vi har været i stand til at tage et større skridt frem mellem sprinten og kvalifikationen, så måske har vi indhentet lidt."
"Men det bliver et hårdt løb. Ferrari var meget hurtige i løbet (sprintløbet, red.) med deres dækholdbarhed, og Max er Max. Jeg har altid sagt, at Max er Max, og han vil være hurtig. Så jeg er spændt. Det bliver en god kamp og sandsynligvis en god en at se på."