I aften sparker AGF og FC Midtjylland superligasæsonen i gang på Ceres Park i Aarhus. Samtidig lancerer Norlys en ny funktion i tv-app’en, Norlys Play, der præsenterer seerne for kampstatistik direkte under kampene.
Med den nye funktion kan seerne hele tiden holde øje med, hvilket hold der har størst boldbesiddelse, hvor mange afslutninger der har været på mål, og hvordan det aktuelle resultat påvirker stillingen i gruppen uden at fjerne blikket fra kampen.
Det gør det nemt og overskueligt at få et fuldt overblik over kampens gang og taktiske udvikling.
Sådan skriver Norlys i en pressemeddelelse.
"Vi ved, at mange af vores kunder har set frem til sæsonstarten på Superligaen, og derfor skal de også have den bedst mulige oplevelse, når de sidder hjemme i stuerne og følger deres favorithold. Ved at integrere live kampstatistik i Norlys Play-appen vil vi give vores kunder en endnu mere nærværende og engagerende oplevelse," siger Sune Nabe Frederiksen, direktør for Norlys’ digitale forretning.
Undervejs i kampene kan kunderne desuden vælge mellem flere faner med forskellige statistiksider, så de hele tiden har adgang til de oplysninger, der er mest relevant for dem selv.
Tilgængelig for alle Norlys-kunder
Den nye statistikfunktion er tilgængelig for alle Norlys-kunder, når de bruger Norlys Play-appen, og vil løbende blive udvidet til kampe i de andre ligaer, der vises på Norlys’ kanaler.
"I sidste sæson så vi, hvordan der var spænding om Superliga-trofæet til allersidste minut, og jeg er sikker på, at mange fodboldfans undervejs i runden skiftevis fulgte med i kampen på skærmen og den aktuelle stilling i tabellen på deres telefon. Fremover kan de få det fulde overblik ét sted. Det er jeg helt sikker på, vil gøre oplevelsen mere intens," siger Sune Nabe Frederiksen.
Norlys er allerede i færd med at undersøge, hvorvidt et lignende setup kunne give merværdi for kunderne ved andre sportsgrene og events.
Den nye statistikfunktion er i første omgang tilgængelig på Google TV, iPad og Android-tablet. Norlys arbejder desuden på at gøre funktionen tilgængelig på flere andre platforme - eksempelvis Apple TV og Samsung TV.