Ferrari hapser storsponsor fra rival

Af: Nicolai Steinicke

|

30/01/2024 12:04

Ferrari har nappet en tidligere sponsor fra en konkurrent.

Mest læste i dag

Ferrari har skrevet kontrakt med det premium italienske ølmærke Peroni Nastro Azzurro 0.0% som sponsor i en flerårig aftale, der starter fra Formel 1-sæsonen 2024.

Ølmærket, der ejes af Asahi Europe & International, har tidligere sponsoreret Aston Martin F1-teamet, hvor deres logoer optrådte på køredragter og bilen. Peroni vil sponsere både Ferrari F1-teamet og Ferrari Challenge Trofeo Pirelli-serien som en del af aftalen. Det skriver Racing News 365.

For at fejre denne aftale vil der blive lanceret en begrænset udgave af produktet 'Tifosi Nastro Azzurro 0.0%', hvor 2.024 flasker produceres og nummereres.

Disse flasker vil blive leveret til Ferrari-fans over hele verden i samråd med Scuderia Ferrari-klubberne for at belønne Tifosi for deres dedikation. Både Charles Leclerc og Carlos Sainz medvirker også i en kortfilm 'The Brake In', der skildrer dem ændre flasker i et Peroni-bryggeri fra det almindelige branding til de specielle udgave Tifosi-flasker.

Teamchef Frederic Vasseur udtalte: “Vi er meget glade for at kunne annoncere partnerskabet mellem Scuderia Ferrari og Peroni Nastro Azzurro 0.0%. At have begge mærker synlige i motorsportens blå bånd-kategori bidrager til at sikre stærk synlighed for Italien på verdensscenen.

Vores to store virksomheder har mange fælles værdier, såsom sans for detaljer og stil, samt en evne til at kombinere tradition og innovation inden for vores respektive områder. Jeg ser frem til vores samarbejde med Peroni Nastro Azzurro 0.0%, som jeg er sikker på vil vise sig at være en stor succes for begge parter.”