McLaren har iværksat en undersøgelse, efter at Oscar Piastri overhalede sin holdkammerat Lando Norris på første omgang af Italiens Grand Prix med en manøvre, der er blevet betegnet som 'aggressiv'.
Begge kørere startede løbet fra forreste række efter imponerende præstationer i kvalifikationen, men måtte se sig slået af Ferrari-stjernen Charles Leclerc.
Norris førte fra pole-position i de første par sving, men blev hurtigt passeret af Piastri på en spændende første omgang.
Manøvren fra australieren kostede Norris værdifuld momentum, da Leclerc fandt plads til at rykke ind på andenpladsen.
Leclerc udnyttede en strategi med et enkelt stop til at tage føringen fra Piastri med 15 omgange tilbage. Derfor måtte australieren til sidst nøjes med en andenplads, mens Norris sluttede som nummer tre.
Efter løbet afslørede McLarens administrerende direktør, Zak Brown, at hans team har 'papaya-regler', der tillader deres kørere at kæmpe hårdt, men rent og uden kontakt.
"Vi bliver nødt til at gennemgå det sammen med kørerne - se på videoerne og forstå deres synspunkt. Og så vil vi vurdere sammen, om de fuldt ud overholdt reglerne eller ej," sagde McLarens teamchef, Andrea Stella, i et separat interview ifølge Express.
"Vi vil tage læringen med, hvis der er noget, vi skal lære. Og så vil vi justere papaya-reglerne, så de gør det muligt for os at forfølge både konstruktørmesterskabet og kørermesterskabet på bedst mulige måde."
Resultatet har gjort, at McLaren kun er otte point efter Red Bull i konstruktørstillingen, mens Norris reducerede sin forskel til 62 point op til leder Max Verstappen i den individuelle stilling.
"Vi er nødt til at erkende, at det ikke kun er konstruktørmesterskabet, der er muligt," sagde Stella.
"Selv fra en kørers synspunkt, med den præstation, vi har i øjeblikket i bilen, og nogle af de vanskeligheder, vi ser med Red Bull, er det bestemt muligt. Så hvis vi kan opnå begge dele som hold, skal vi sætte holdet og Lando i en position, hvor de kan forfølge begge mesterskaber."
Stella kom også ind på McLarens beslutning om at droppe en strategi med et enkelt stop i Italien.
"Jeg mener, at vores bil traditionelt set er meget god med bagdækkene, men når vi står over for slid på fordækkene, har vi tendens til at være på den aggressive side," sagde han.
"Dette gjorde os lidt nervøse - især efter at Lando havde en opbremsning på det forreste venstre dæk et par omgange før. For os ville dette normalt være et symptom på, at dækkene begyndte at kæmpe."
"Set i bakspejlet tror jeg ikke, der var nok slid til, at Leclerc faktisk kunne slå ham på en strategi med to stop, da vi missede det med et par omgange, men et par omgange er meget."
"Så det forbliver et spørgsmålstegn, om vi kunne have vundet løbet eller ej. Men det ser ud til, at der potentielt var mere i dækkene, end vi havde forventet."