En rapport antyder, at Lewis Hamilton kan ende med at sponsorere sig selv, når han tilslutter sig Ferrari forud for Formel 1-sæsonen 2025.
De præcise beløb er ikke kendt, men Hamilton har bestemt sikret sig en ganske god løn hos det italienske hold, som han står til at skulle køre for i de kommende to sæsoner.
Det italienske hold har ikke noget at klage over på grund af sit navn og ry, og det burde ikke være et problem at finde sponsorer, der kan betale (en del af) den syvdobbelte verdensmesters løn.
Der siges endda at være en ny person, der banker på døren for at sponsorere Ferrari og Hamilton. Hans navn? Lewis Hamilton selv. Det kan lyde bizart, men der er faktisk en mening med galskaben i dette tilfælde.
I august erhvervede Pernod Ricard, der er en af verdens største vin- og drikkevarevirksomheder, en minoritetsandel i Lewis Hamiltons alkoholfri agave-brand, Almave. Tanken var, at Pernod Ricard skulle være Almaves globale distributør.
Desuden skulle det franske firmas viden og erfaring bruges til at introducere nye mærker og produkter under Almave-navnet. Men hvad har alt dette med Ferrari at gøre?
Ifølge rapporter vil Almave - takket være input fra Pernod Ricard, som allerede sponsorerer Ferrari - blive en af sponsorerne for det italienske hold næste sæson. Det er i hvert fald, hvad F1-journalist Joe Saward rapporterer i sit nyhedsbrev.
På en indirekte måde vil Hamilton dermed sponsorere sig selv i sit nye Formel 1-eventyr, efter han forlader Mercedes. Det er dog næppe noget, der har spillet en rolle i, at han er blevet hentet til det italienske hold forud for den kommende sæson.
I denne sæson har det ikke kørt på skinner for Hamilton, der ved flere lejligheder er blevet slået af sin holdkammerat George Russell. Derfor har der været spekuleret i, at han har mistet motivationen for at præstere for Mercedes.