Toto Wolff forsvarer Lewis Hamilton efter farlig kørsel

Af: Nicolai Steinicke

|

08/03/2024 16:30

Formel 1
Foto: Jose Breton - Pics Action / Shutterstock.com
Det var en vanskelig dag for Lewis Hamilton under træningen til Saudi Arabiens Grand Prix, hvor han oplevede et nærgående møde med Logan Sargeant.

Mest læste i dag

Toto Wolff har forsvaret Lewis Hamilton i forbindelse med den højhastighedsnære hændelse med Logan Sargeant under træningen til Saudi Arabiens Grand Prix. Hændelsen med Sargeant fandt sted i FP2, da Hamilton spærrede for Williams i sving 9 med høj hastighed.

Hamilton fastholdt, at han havde sænket farten for at lade Carlos Sainz' Ferrari passere og simpelthen ikke var opmærksom på Sargeants tilstedeværelse, hvorefter han straks undskyldte. Det skriver Racingnews365.

Den amerikanske kører blev nødt til at tage flugten ud i udkørselsområdet for at undgå en kollision. Stewarderne udstedte en advarsel til Hamilton, og teamet blev idømt en bøde på €15.000, mens Wolff forsvarede Hamilton, der endte med at blive nummer otte i en vanskelig session, hvor han klagede over manglende greb i bagenden.

"Jeg så øjeblikket, men jeg ved ikke, om Lewis fik beskeden om, at Sargeant var på vej," udtalte Wolff til Sky Germany. 

"Under alle omstændigheder var det farligt og kunne have ført til et stort crash, men ingen gør sådan noget med vilje, især ikke Lewis." Med hensyn til Mercedes' præstation den dag, forpligtede Wolff sig til at foretage ændringer forud for kvalifikationen efter de forskellige setup mellem Hamilton og Russell.

"Hvis du lytter til kørerne, klager de over, at bilen ikke er perfekt, og at de har problemer med balance og hoppen," forklarede han.

 "De har ikke tillid, men jeg tror, det gælder for alle i øjeblikket. Man kan høre det på radioen. Vi testede to helt forskellige setups, og det viste sig, at det slet ikke fungerede for Lewis. Vi skal ændre det inden kvalifikationen. Bilen bliver hurtigere og hurtigere i forhold til omgangstider, så vi skal overveje nøje, hvad vi gør til kvalifikationen."

"Det er svært at sige, hvor vi står. Jeg tror, otte biler vil være meget tæt sammen, og der kan igen være kun tre tiendedele sekund mellem disse positioner," afsluttede Wolff.