Tiger Woods træder ind i 2024-sæsonen med en helt ny stil, efter at han har annonceret et samarbejde med TaylorMade om at lancere et nyt tøj- og fodtøjsmærke ved navn Sun Day Red.
Den 15-dobbelte majorvinder afslørede det nye partnerskab forud for sin første start i år ved Genesis Invitational, hvor Woods første gang deltog i PGA Tour som amatør tilbage i 1992 og nu er turneringsvært. Det skriver Sky Sports.
Sun Day Red, eller SDR, overtager efter Nikes TW Collection som Woods' officielle tøjmærke, efter at Woods i sidste måned annoncerede afslutningen på sit 27-årige partnerskab med Nike.
"Jeg har lært så meget gennem årene og har en livstids erfaring med at justere mit tøj og fodtøj for at hjælpe mig med at spille bedre baseret på, hvordan det var konstrueret," sagde Woods i en pressemeddelelse. "Der er ting, jeg kunne fortælle dig, som ingen vidste, jeg gjorde gennem årene. Jeg er klar til at dele disse hemmeligheder med verden. Sun Day Red vil omfavne en kærlighed til at spille og konkurrere, og vi er for folk, der deler disse værdier, uanset om det er på banen eller i livet. Vi vil være forankret i at sætte atleten først i de produktbeslutninger, vi træffer."
Mærket er en udvidelse af Woods' partnerskab med TaylorMade, som han underskrev en udstyrsgodkendelsesaftale med i 2017. Det markerer også afslutningen på hans forbindelse med Nike "swoosh"-logoet, som han bar ved alle 82 af sine PGA Tour-sejre.
Woods bar swoosh-logoet på sin trøje for sidste gang ved PNC Championship i december, hvor han spillede sammen med sin søn, Charlie, der bar tøj fra et andet beklædningsfirma.