Var det dét?
Lige nu læser andre
Max Verstappen kan meget vel være på markedet næste år, og det står efterhånden klart, at presset på Red Bull er markant.
Selv om hans kontrakt løber til 2028, giver en exit-klausul ham mulighed for at forlade teamet, hvis bilen på et fast tidspunkt i sæsonen ikke er god nok til at holde ham i top to i mesterskabet, og i årets aftale skulle han endda blot være i top tre.
Verstappen har længe signaleret, at han gerne vil afslutte karrieren hos Red Bull, men hans ambitioner om at vinde flere verdensmesterskaber vejer dog tungere end enhver form for sentimental loyalitet.
Red Bull står samtidig over for en usikker æra, hvor holdet for første gang udvikler sin egen motor.
Det skriver mediet f1oversteer.com.
Mercedes holder forreste række
Læs også
Mercedes har indtil nu virket som den mest seriøse bejler til Verstappen, og teamet har selv bekræftet, at samtaler har fundet sted, og Aston Martin nævnes ligeledes som et muligt langsigtet alternativ i fremtiden.
Nu melder endnu en topaktør sig i feltet.
Sauber-teamchef Jonathan Wheatley, der fra næste år skal styre Audis indtog i Formel 1, bekræfter åbent, at han meget gerne vil arbejde med Verstappen igen.
“Hvilken slags teamchef ville jeg være, hvis jeg ikke ønskede Max?” siger han i et interview med De Telegraaf.
Gamle bånd giver nye drømme
Jonathan Wheatley er ikke hvem som helst i Verstappens verden.
Læs også
Han var en central figur hos Red Bull, da hollænderen debuterede, og han spillede en vigtig rolle i alle fire af Verstappens hidtidige verdensmesterskaber.
Relationerne til både Max, hans far Jos og manager Raymond Vermeulen er tætte og bygger på mange års tillid.
Wheatley understreger dog, at personlige bånd ikke er nok til at gøre Audi til en reel mulighed.
Teamet skal først vise, at det kan levere en bil og en struktur, der matcher sportens absolutte top.
Audi sigter mod toppen
Audi har offentligt proklameret, at ambitionen er at vinde verdensmesterskabet inden 2030. Det er en udtalelse, der både kan inspirere og forfølge dem.
Læs også
Wheatley mener dog, at målet er realistisk, hvis organisationen løftes til samme niveau som McLaren, Mercedes, Ferrari og Red Bull.
Sauber har fået en lovende start under Wheatleys ledelse, og Nico Hülkenbergs podieplacering på Silverstone – holdets første siden 2012 – står som sæsonens klare højdepunkt.
Spørgsmålet er nu, om Audi kan løfte sig hurtigt nok til at blive en reel bejler, når Verstappens fremtid endelig skal afgøres.