Lewis Hamilton fastholdt efter Kinas Grand Prix, at han ikke var skyld i Mercedes' dårlige præstation, men George Russell har allerede antydet det modsatte. Det skriver Express.
Mercedes har fortsat haft svært ved at følge med konkurrenter som Red Bull, Ferrari og McLaren, selvom de har udviklet og introduceret flere vigtige designændringer hen over vinteren.
Mercedes havde en skuffende weekend i Kina, hvor Russell sluttede som nummer seks og Hamilton som nummer ni. Det skete efter, at Hamilton sensationelt blev slået ud i Q1, hvilket markerede hans værste kvalifikationsresultat i over to år.
Det så først ud til, at Mercedes ville være konkurrencedygtige, da Hamilton kom på andenpladsen i sprintløbet, hvor han kun blev slået af Max Verstappen. Imidlertid følte han sig ikke tilpas bag rattet og valgte at ændre opsætningen af sin bil før kvalifikationen, hvilket slog fejl.
Efter løbet i Shanghai gjorde Hamilton det klart, at han ikke var ansvarlig for Mercedes' tilbagegang de seneste år. Ifølge GP33 gav han skylden til sine ingeniører ved at sige: "Jeg designer ikke bilen."
Sidste år antydede han, at Mercedes havde produceret en dårlig bil, fordi de ikke havde lyttet til hans krav under designprocessen.
"Jeg fortalte dem, hvilke problemer der er med bilen. Jeg har kørt så mange biler i mit liv, så jeg ved, hvad en bil har brug for, og hvad den ikke har brug for, og jeg synes virkelig, det handler om, at de er ansvarlige," sagde han.
"Det handler om, at de indrømmer det og siger: 'Ja, vi lyttede ikke til dig, og det er derfor bilen ikke er, hvor den burde være, og vi må gå i gang med arbejdet'."
Russell har imidlertid allerede afsløret, at Hamilton spillede en rolle i designet af Mercedes' bil til denne sæson, efter at have været frustreret over visse aspekter af dens forgænger.
Sidste sæson klagede han over, at han var utilfreds med placeringen af cockpittet, som fik ham til at sidde for tæt på forhjulene.
Da han diskuterede emnet tidligere på året, sagde Russell: "Med Lewis' erfaring er bilen klart designet ud fra hans ønsker. Cockpittet er længere tilbage end sidste år, vi har sidepods i samme stil som Red Bull, og en lidt anderledes styrerack. Så det er godt, at teamet har lyttet, men vi må se, om det omsættes til bedre omgangstider."