Haas har bekræftet, at de som det eneste hold i feltet vil starte 2025-sæsonen med en helt ny opstilling. Sauber - snart Audi - kan følge i deres fodspor, ligesom rotationen inden for Red Bull-gruppen kan betyde, at RB går ind i næste år med to nye kørere.
Haas mistede Nico Hülkenberg til Sauber tidligere på året og hentede Oliver Bearman fra Ferraris rækker efter flere imponerende optrædener. Det var derefter et spørgsmål om at beholde Kevin Magnussen eller hente en anden kører udefra.
Da Esteban Ocon blev tilgængelig efter at have besluttet at forlade Alpine, virkede det til at afklare teamchef Ayao Komatsus beslutning. I et interview med Motorsport-Total har Magnussen talt om sin fremtid, da det nu står klart, at den ikke ligger hos Haas.
Tiden er ved at løbe ud for Magnussen i forhold til at finde et andet sæde. Og med mindre han følger Hülkenberg til Sauber eller pludselig bliver en mulighed for Alpine, er det usandsynligt, at han er en del af Formel 1 næste år.
Fornemmelsen er, at Magnussen er tilfreds med at forlade Formel 1 og forfølge andre muligheder. Den danske kører har nu stort set bekræftet, at det er tilfældet. Han har indrømmet, at han absolut ikke har nogen interesse i at blive reservekører næste år for at blive i sporten.
Han nærmer sig 200 løb, men efter tre separate ophold i F1 og med kun 10 løbsweekender tilbage, ser det ud til, at han kommer farligt tæt på det antal uden at nå milepælen.
"Jeg vil gerne prøve andre ting, men jeg er kun 31 år, så jeg stresser ikke over det," sagde Magnussen, da han blev spurgt om sin fremtid.
Derefter fik han stillet et spørgsmål om, hvorvidt han ville blive i Formel 1, hvis han tilbudt en rolle som reservekører. Her var han dog meget klar i mælet.
"Nej, nej. Ingen chance," sagde han.
"Hvorfor skulle jeg rejse til 24 løb for måske at få ét mere? Jeg har deltaget i næsten 200 løb, så jeg har ikke brug for det ene mere. Absolut ikke."
Selvom Magnussen ikke har interesse i at sidde i paddocken hver weekend, er der andre kørere, der kan tage den rolle.