Helt vildt: Så meget kostede reklamerne under Super Bowl

Af: Nicolai Busekist

|

13/02/2023 09:57

NFL

Mest læste i dag

Det har ikke været billigt for de virksomheder, der har valgt at få reklamer vist under Super Bowl natten til mandag dansk tid.

Når man får vist sin reklame under Super Bowl, når man ud til et stort antal seere. Faktisk vurderes det at være langt over 100 millioner, der følger med.

Af denne grund skal man også være klar til at betale kassen, hvis man vil have vist en reklame under den store begivenhed.

I og med, at det koster en formue at få vist en reklame under kampen, bliver der som regel også gjort lidt ekstra ud af de reklamer, der vises.

Det skyldes i lige så høj grad, at virksomhederne håber på, at de kan skabe reklamer, der får så stor opmærksomhed, at de også ender med at sprede sig på de sociale medier m.m.

I 2022 skulle annoncørerne af med op mod 6,5 mio. dollars (45 mio. kr.) for blot 30 sekunders reklametid.

Det rækker dog ikke helt i år, for her har tv-stationen Fox i nogle tilfælde krævet mere end 7 mio. dollars (48 mio. kr.) for 30 sekunder. Det skriver Varierty.

En række af de mest iøjnefaldende reklamer fra i år, har haft skuespillere som John Travolta, Will Ferrell samt 'Breaking Bad'-stjernerne Bryan Cranston og Aaron Paul med.

Og faktisk er reklamerne så stor en del af Super Bowl, at op mod 19% af seerne ser med, fordi de vil se reklamerne. Det viser en undersøgelse fra Statista.