Formel 1-holdet Red Bull præsenterede sin nye bil igår, og med den afslørede de også en ny sponsoraftale. 

Red Bull kommer i denne sæson til at hedde Oracle Red Bull Racing. De har nemlig lavet en femårig aftale med den amerikanske IT-virksomhed Oracle. 

LÆS OGSÅ: Kæmpe stjerne på vej væk fra Brooklyn Nets

Det er ingen hemmelighed, at det er dyrt at være med i Formel 1, og det kan også ses på Red Bulls nye sponsoraftale.

Ifølge GiveMeSport indbringer aftalen med Oracle, Red Bull Racing omtrent 3,5 milliarder kroner. Det regnes også for at være en af de største aftaler i Red Bulls historie. 

Oracle er allerede sponsor for Red Bull, men har overtaget storsponsortitlen fra Honda, der ikke længere er en del af Red Bull. 

Og i en sport, hvor kampen om økonomien er lige så hård, som kampen om teknisk avancement og point, er det et kæmpe boost Red Bull-holdet får over de næste fem år.

Oracle kommer på bilen til at fylde det meste af siderne, og sidde på bagvingen også. Præcis de steder hvor Honda også sad på bilen, inden de trak sig som sponsor og motorleverandør. 

Ifølge Formula1News mener Red Bull-chefen Christian Horner også, at det er et perfekt match: 

LÆS OGSÅ: Premier League-profil får vanvittig bøde

“At opdage og reagere hurtigt på muligheder er afgørende for vores succes på og uden for banen, og Oracle er en integreret del af den indsats,” sagde Christian Horner efter aftalen var på plads.