En æra, der begyndte i 2016, er nu forbi.
Günther Steiner er den teamchef, som Kevin Magnussen har arbejdet sammen med længst tid i sin karriere i Formel 1, og formentlig har de to også arbejdet sammen for sidste gang i denne sport.
Det kommer i kølvandet på en skuffende sæson i 2023, hvor Haas endte på en 10. plads i konstruktørernes mesterskab.
Og nu har teamet valgt at tage en ny retning under ledelse af Ayao Komatsu, den tidligere chef for race engineering.
Günther Steiners afgang, der kommer blot måneder før 2024-sæsonen, har sat gang i spekulationerne om årsagerne bag.
Ifølge Lawrence Barretto fra F1.com, skyldes beslutningen en voksende utålmodighed hos Gene Haas, teamets ejer.
Det skriver gpfans.com.
Især har en $8 millioner stor opgradering, der så dagens lys ved USA's Grand Prix i Austin, været en kilde til frustration.
Denne opgradering, som krævede en betydelig investering fra Gene Haas' egen lomme, levede ikke op til forventningerne.
Og faktisk viste det sig, at den ældre specifikation af bilen, som Nico Hülkenberg vendte tilbage til, var hurtigere.
Denne skuffelse over den dyre og ineffektive opgradering har sandsynligvis bidraget til Haas' beslutning om ikke at investere yderligere i Günter Steiners projekt.
Lawrence Barretto lægger heller ikke skjul på, at emnet for investering og behovet for forandring sandsynligvis var centralt i diskussionerne mellem Haas og Günter Steiner under deres vintermøde, hvor de evaluerede teamets præstationer og fremtidsudsigter.
Med Komatsu ved roret står Haas nu over for en ny æra, hvor der er behov for at genopfinde teamets strategi og præstationer på banen.
Kørerne forbliver de samme med danske Kevin Magnussen og tyske Nico Hülkenberg bag rettet.