Der har været et væld af rygter om Kevin Magnussen på det seneste. Det skyldes, at der er stor tvivl om den danske racerkørers fremtid, da han ikke har nogen kontrakt i Formel 1 til næste sæson.
Det står klart, at han ikke får en plads hos Haas, da de har besat begge deres sæder. Nico Hülkenberg har forladt holdet til fordel for Sauber, og hans plads er blevet overtaget af Oliver Bearman.
I et stykke tid så det ud til, at Magnussen kunne ende med at blive den unge brites holdkammerat. Sådan er det dog ikke blevet, da Haas tidligere på sæsonen kunne bekræfte, at de har valgt at indgå en aftale med Esteban Ocon.
Det er snart en måned siden, at Magnussen og resten af Formel 1-feltet var i aktion. I weekenden vender de endelig tilbage, når de tager hul på den sidste del af sæsonen, hvor de skal køre seks løb over en periode på otte uger.
Selvom der har været en pause i kalenderen, betyder det ikke, at holdene har holdt fri. Derimod har de fleste hold arbejdet hårdt på nye opgraderinger, som de kan introducere ved det kommende løb i Austin.
Dette gør sig også gældende for Haas, hvilket kan vise sig at være en positiv nyhed for Magnussen. Den danske racerkører skal nemlig præstere bedst muligt, så han kan sikre sig en kontrakt til næste sæson - enten i Formel 1 eller en anden motorsportklasse
"I Austin medbringer vi hovedopgraderingen til den sidste del af sæsonen, som hovedsageligt omhandler endnu et skridt i udviklingen af gulvet og bilens udformning (bodywork). Målet er som altid at forbedre den aerodynamiske belastning (load) for at gøre bilen hurtigere," siger Haas' tekniske chef Andrea De Zordo ifølge Ekstra Bladet.
"Det er svært at lave store fremskridt i omgangstid, så vi taler om små tal, men i den tætte fight i midterfeltet er al fremgang vigtig, og det håber vi at levere," fortsætter han, ligesom han siger, at det er en 'videreudvikling af vores koncept og ikke noget helt nyt'.