Der har længe været stor spekulation om, hvad fremtiden kommer til at byde på for Mick Schumacher. Den tyske racerkører har været tredjekører hos Mercedes, siden han forlod Haas. Han ønsker dog at vende tilbage til en mere permanent rolle.
Det har angiveligt medført, at han er begyndt at forhandle med Alpine. Det betyder dog ikke, at han har kurs mod et sæde i Formel 1.
Tidligere har der været kort dialog mellem Alpines Formel 1-hold og Schumacher, da de stod med et ledigt sæde, efter at være blevet afvist af både Fernando Alonso og Oscar Piastri. Her blev han dog fravalgt, og han endte i stedet som reservekører hos Mercedes.
Nu lyder det, at der alligevel kan komme en aftale i stand med Alpine. Dog bliver det ikke en aftale om et sæde i Formel 1. Derimod vil der være tale om LMDH-biler og WEC-verdensmesterskabet, der blandt andet omfatter det ikoniske løb på Le Mans.
"Det er sandt, at vi taler med Mick om muligheden for at køre i vores langdistance-program med A424’eren," sagde fungerende Alpine-teamchef Bruno Famin i Japan ifølge Ekstra Bladet.
"Det ville være en mulighed for begge parter. Lige nu taler vi kun, og forhåbentlig organiserer vi snart en test."
Hver bil har brug for tre faste kørere, hvorfor Schumacher potentielt kan se frem til at skulle danne et hold med to andre. I serien er der også dansk selskab, da både Mikkel Jensen (Peugeot), Nicklas Nielsen (Ferrari) og Michael Christensen (Porsche) kører her.
Dette vil også sige, at der er meget, der tyder på, at han ikke kommer til at vende tilbage til Formel 1.
I det seneste år har der været en del debat om, hvorvidt han har evnerne til at køre på højeste niveau. Flere eksperter mener ikke, at det er tilfældet – og det samme er tilfældene for de forskellige hold i Formel 1, da ingen af dem har tilbudt ham et sæde.
Ifølge Ekstra Bladet er der f.eks. ikke interesse fra Williams, selvom han tidligere har været kædet sammen med holdet. Det samme melder den tyske avis Bild.