Helt vildt: Så mange PPV-køb genererede Tommy Fury vs. KSI og Logan Paul vs. Dillon Danis

Af: Nicolai Busekist

|

18/10/2023 15:00

En stor boksebegivenhed med kampe mellem Tyson Fury og KSI samt Logan Paul og Dillon Danis var åbenbart eftertragtet hos fansene.

Mest læste i dag

Det er sjældent, at man får to kampe af denne kaliber på samme aften. Derfor var der også en forventning om, at deres begivenhed ville skabe en masse PPV-salg.

Ifølge talkSPORT har det bestemt også vist sig at være tilfældet. Angiveligt blev der nemlig genereret intet mindre end 1,3 millioner PPV-køb.

Det betyder også, at omsætningen for aftenen har været rigtig høj. Prisen for en PPV hos DAZN var i USA prissat til 54,99 dollars, mens den i Storbritannien lød på 19,99 pund.

Det estimeres, at de mange PPV-køb har genereret en samlet omsætning på omkring 26 millioner pund, hvilket svarer til over 220 millioner kroner. Hertil kommer der også indtægter fra både billetsalg og sponsorater.

Selvom det har været en stor succes for de involverede, så blev der ikke skabt helt så mange PPV-køb, som kamp nummer to mellem KSI og Logan Paul.

Tidligere har promoter Eddie Hearn afsløret, at denne kamp skabte intet mindre end 2 millioner PPV-køb verden over. Hvad der dog er værd at bide mærke i her er, at prisen dengang lød på kun 9,95 pund i Storbritannien.

Lørdagens begivenhed har utvivlsomt vist sig at være en kommerciel succes, selvom der var mangel på action i ringen. Det var især tilfældet i kampen mellem Paul og Danis, hvor sidstnævnte nærmest ikke fik et slag ind. Han endte endda med at blive diskvalificeret i sidste runde, da et masseslagsmål brød ud.

Kampen mellem KSI og Fury bød heller ikke på den store mængde spænding. Sidstnævnte blev kåret som enstemmig vinder, men på de sociale medier er det ikke alle, der er enige i denne beslutning.

Da de begge har tabt til Fury, er der lagt i ovnen til en kamp mellem KSI og Jake Paul. Skulle en sådan kamp blive en realitet, vil det sandsynligvis være den største kamp hidtil i influencer-boksning.