Emma Raducanu har ikke været aktiv på tennisbanen på det seneste, men det har ikke forhindret hende i at underskrive nogle meget lukrative sponsoraftaler.
Den britiske tennisspiller vandt US Open i 2021, og blev på kort tid et stort navn verden over. Det har medført, at hun har været i stand til at indgå samarbejder med bl.a. Porsche, Dior og British Airways.
Hun blev en sensation fra den ene dag til den anden, da hun blev den første kvalifikationsspiller i historien til at vinde et Grand Slam-trofæ. I en alder af 18 år og med en rangering som nummer 150 i verden, vandt hun 10 kampe i træk og rundede af med en sejr i US Open-finalen.
Derefter begyndte hun at indgå flere lukrative samarbejder med store brands som Porsche, Dior, British Airways, Tiffany & Co., Evian og HSBC.
Men dette har også ført en del kritik med sig, da mange mener, at hendes fokus på kommercielle aftaler har haft indflydelse på hendes spil. Siden triumfen ved US Open har Raducanu kæmpet med flere skader, og har derfor ikke spillet specielt godt.
Dette har nu fået den unge tennisspiller til at lange ud efter sine kritikere. Det har hun gjort ved at understrege, at det er 'helt okay' at tænke på sin fremtid. I samme ombæring gjorde hun det også klart, at hun stadig prioriterer sin tennis.
"Jeg tror, at visse scenarier, prøver jeg stadig at få styr på. Men jeg vil sige, at jeg generelt har det meget bedre. Jeg føler bare, at det er en del af min dag nu - en del af mit liv. Det er ikke kun tennis og fitness, men også de kommercielle aspekter," sagde hun til BBC Radio 4's Today.
"Og det er helt okay, fordi du er nødt til at tænke på fremtiden, og efter din karriere er slut. Jeg tror, at mange af de succesrige atleter ville have sagt: 'Jeg ville ønske, at jeg måske, da jeg var yngre, tænkte lidt fremad'."
"Så jeg tror, at jeg har en masse båndbredde, viden, læring og tid. Så jeg er bare nysgerrig efter alt og enhver anden verden, jeg kan komme ind i. Men i sidste ende er tennis og træning min prioritet."